Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Budova současného vlakového nádraží v Brně
Kalvoda, Vít ; Tichomirov, Vladimír (oponent) ; Myslín, Jiří (vedoucí práce) ; Novotný, Miloslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce vychází z ateliérového projektu, který byl vypracován v letním semestru 2.ročníku bakalářského studia. Předmětem zadání práce je obnova historické budovy, která je v současnosti využívána jako nádražní budova vlakové stanice Brno - Hlavní nádraží. Projekt tedy řeší obnovu objektu a možnosti jeho nového využití ve variantě odsunu hlavního vlakového nádraží cca 800 metrů jižním směrem (o nové poloze hlavního nádraží by mělo rozhodnout Ministerstvo dopravy ČR na základě studie proveditelnosti v blízké budoucnosti). Hlavním cílem projektu je prokázat možnost nového využití historické budovy po odsunu vlakového nádraží a řešení lepšího prostupu tímto územím pro pěší ve směru z historického centra města na jih. Proto tento návrh uvažuje s demolicí křídla historické budovy sousedící s budovou České pošty právě z důvodu prostupu pro pěší, ale také kvůli optickému propojení těchto území. Na části půdorysu tohoto křídla vznikne nová výšková budova s vyhlídkovou terasou a komerčním využitím, která také slouží jako orientační bod v prostoru pro dálkové pohledy. Dále dojde k moderní dostavbě věže historické budovy, která byla zdemolována za 2. světové války, demolici staré a výstavbě nové pasáže při vstupní podélné fasádě západního křídla budovy a rekonstrukci západní stěny po demolici křídla budovy sousedící s budovou České pošty. Všechny tyto nové dostavby jsou řešeny moderní formou, která respektuje hodnoty historické budovy a genius loci tohoto místa. V prostoru bývalého kolejiště vznikne park, který v této části města velice chybí. Přes něj je umožněn bezbariérový pohyb z centra města přes lávku k OD Tesco a NG Vaňkovka v úrovni 2NP těchto budov. Pod parkem je parkoviště pro cca 700 aut.
Budova současného vlakového nádraží v Brně
Kalvoda, Vít ; Tichomirov, Vladimír (oponent) ; Myslín, Jiří (vedoucí práce) ; Novotný, Miloslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce vychází z ateliérového projektu, který byl vypracován v letním semestru 2.ročníku bakalářského studia. Předmětem zadání práce je obnova historické budovy, která je v současnosti využívána jako nádražní budova vlakové stanice Brno - Hlavní nádraží. Projekt tedy řeší obnovu objektu a možnosti jeho nového využití ve variantě odsunu hlavního vlakového nádraží cca 800 metrů jižním směrem (o nové poloze hlavního nádraží by mělo rozhodnout Ministerstvo dopravy ČR na základě studie proveditelnosti v blízké budoucnosti). Hlavním cílem projektu je prokázat možnost nového využití historické budovy po odsunu vlakového nádraží a řešení lepšího prostupu tímto územím pro pěší ve směru z historického centra města na jih. Proto tento návrh uvažuje s demolicí křídla historické budovy sousedící s budovou České pošty právě z důvodu prostupu pro pěší, ale také kvůli optickému propojení těchto území. Na části půdorysu tohoto křídla vznikne nová výšková budova s vyhlídkovou terasou a komerčním využitím, která také slouží jako orientační bod v prostoru pro dálkové pohledy. Dále dojde k moderní dostavbě věže historické budovy, která byla zdemolována za 2. světové války, demolici staré a výstavbě nové pasáže při vstupní podélné fasádě západního křídla budovy a rekonstrukci západní stěny po demolici křídla budovy sousedící s budovou České pošty. Všechny tyto nové dostavby jsou řešeny moderní formou, která respektuje hodnoty historické budovy a genius loci tohoto místa. V prostoru bývalého kolejiště vznikne park, který v této části města velice chybí. Přes něj je umožněn bezbariérový pohyb z centra města přes lávku k OD Tesco a NG Vaňkovka v úrovni 2NP těchto budov. Pod parkem je parkoviště pro cca 700 aut.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.